Fysiotherapie Apeldoorn

Als bewegen niet meer lukt en je pijn hebt!

Fysiotherapie nodig? Klachten door thuiswerken? Heb je pijn aan je knie, heup, schouder, nek, rug of enkel? Lukt optimaal bewegen niet meer? Wat je lichamelijk klachten ook zijn, we starten met zoeken naar de oorzaak, waarna ik de behandelwijze en duur met je bespreek. Tijdens de eerste intake starten we ook meteen met behandelen.  Met als einddoel je klachten spoedig te verminderen.

Fysiotherapie: Our Services

Met welke klachten ga je naar de fysiotherapeut?

1. Bij pijnklachten of continue spanning in de spieren van je onderrug, nek of schouders door thuiswerken achter de computer.

2. Als je door sport of een onverwachte beweging een blessure hebt opgelopen of pijnklachten ervaart. Denk daarbij aan een verstuikte enkel, lage rugpijn, je hamstrings, bij artrose, nekpijn, of schouderklachten.

3. Als je vanwege een (chronische) aandoening aan het zenuwstelsel of bewegingsapparaat, langdurige fysiotherapie nodig hebt. Veelvoorkomende aandoeningen zijn artrose of een frozen shoulder.

4. Als je na een operatie of ongeval moet revalideren.

Fysiotherapie: Tekst

Hoe snel kom ik van mijn klachten af?

Dit is afhankelijk van het type klacht en hoe ernstig het is. De behandeling begint altijd bij een intake gesprek waar je zelf vertelt wat je klachten zijn. We bepalen of fysiotherapie jou kan helpen door te zoeken naar de oorzaak. Ik breng je op de hoogte hoe lang het herstelproces kan gaan duren. Wat je thuis kunt doen en we starten direct met behandelen.

Medical taping

"Ik pas Medical Taping toe om lichamelijke problemen te verhelpen en voorkomen."

Christa van Meerten

Fysiotherapie: Citaat

Wordt Fysiotherapie vergoed?

Fysiotherapie zit beperkt en voor sommige aandoeningen in het basispakket van de zorgverzekering. In de meeste aanvullende verzekeringen zit wel vergoeding voor fysiotherapie. Check dit bij je eigen zorgverzekering. Jouw situatie weten? Ga naar het vergoedingenoverzicht van je zorgverzekeraar, kijk op zorgwijzer.nl of informeer ernaar bij onze eerste intake.

Een aantal chronische indicaties wordt wel vergoed in de basisverzekering na de 20e behandeling.

Gecontracteerde zorgverzekeraars van Fysio 500 zijn?

• In 2021 zijn er contracten met Achmea, VGZ, Menzis, Zorg en Zekerheid, DSW en ASR. Bekijk het overzicht van zorgverzekeraars om te weten wie daar allemaal onder vallen.

• De praktijk heeft géén contract met CZ. Onder CZ vallen ook OHRA, Nationale Nederlanden, CZ en label Just en CZ Direct.

infographic-zorgverzekeraars-nederland-2

Fysiotherapie zonder verwijzing*

Een verwijsbrief van de huisarts is meestal niet meer nodig. Heb je een klacht die met bewegen te maken heeft? Dan mag je direct naar de fysiotherapeut. Je hoeft dus niet eerst naar je huisarts en je hebt ook geen verwijsbrief nodig.

*M.u.v. behandeling aan huis en chronische indicaties.