Als bewegen niet meer lukt en je pijn hebt!

Fysiotherapie nodig? Heb je pijn aan je knie, heup, schouder, nek, rug of enkel. Lukt optimaal bewegen niet meer. Wat je lichamelijk klachten ook zijn, we zoeken de oorzaak, ik geef advies en stel een behandelplan op. Met als einddoel dat je klachten spoedig te verminderen.

Met welke klachten ga je naar de fysiotherapeut?

1. Als je door sport of een onverwachte beweging een blessure hebt opgelopen of pijnklachten ervaart. Denk daarbij aan een verstuikte enkel, lage rugpijn, je hamstrings, bij artrose, nekpijn, of schouderklachten.

2. Als je vanwege een (chronische) aandoening aan het zenuwstelsel of bewegingsapparaat, langdurige fysiotherapie nodig hebt. Veelvoorkomende aandoeningen zijn artrose of een frozen shoulder.

3. Als je na een operatie of ongeval moet revalideren.

Hoe snel kom ik van mijn klachten af?

Dit is afhankelijk van het type klacht en hoe ernstig het is. De behandeling begint altijd bij een intake gesprek waar je zelf vertelt wat je klachten zijn. We bepalen of fysiotherapie jou kan helpen, we zoeken de oorzaak op en er komt een behandelplan. Op dat moment weet je hoe lang het herstelproces kan gaan duren.

Child Physiotherapy

"Ik pas Medical Taping toe om lichamelijke problemen te verhelpen en voorkomen."

Christa van Meerten

Wordt Fysiotherapie vergoed?

Fysiotherapie zit beperkt en voor sommige aandoeningen in het basispakket van de zorgverzekering. Om voor vergoeding in aanmerking te komen is een aanvullend verzekeren voor fysiotherapie vaak nodig. Wat je precies vergoed krijgt, hangt af van je aandoening en de reden waarom je fysiotherapie krijgt.

Jouw situatie weten? Ga naar het vergoedingenoverzicht van je zorgverzekeraar, kijk op zorgwijzer.nl of informeer ernaar bij onze eerste intake.

Fysiotherapie zonder verwijzing

Een verwijsbrief huisarts van de huisarts is niet meer nodig. Heb je een klacht die met bewegen te maken heeft? Dan mag je direct naar de fysiotherapeut. Je hoeft dus niet eerst naar je huisarts en je hebt ook geen verwijsbriefje nodig.

Fysiotherapie Christa van Meerten 'Fysio 500'.

Volgen

• Google Places

Contact opnemen

Ietje Kooistraweg 25
7311 GZ Apeldoorn

©2020 by Fysiotherapiepraktijk Christa van Meerten.